Tuesday, October 31, 2006

Hvor bevæger vi os hen.

Når man ser sig omkring i menneskemylderet af familie, venner, bekendte eller venners venner, så er der sket mange forandringer. Ser man ud i det politiske liv er forandringerne store - læs elendige og dog. Vores selvværd har aldrig været større end i dag. Vi tillader os selv at bruge et sprog indbyrdes uden at tænke over hvem modtageren er. Tænk hvis jeg ikke blev hørt/set. Vi omgås mennesker som ligegyldigheder vi taler til dem og ikke med dem. Tænk at vi måske er enfoldige, primitive eller bare helt almindelige. Respekten for hinanden mangler i en grad jeg aldrig har set før. Vores/min mening er mere rigtig en den enfoldige. Politikeren har mere ret end jeg har og dog. Kan vi/jeg som menneske blive ved med at se/høre på de små antydninger af mobning. Dette er nogle tanker man gør sig. Teknologien har ikke ansvar for vores adfærd, det er noget tillært som kan ændres.
Brug/misbrug af mennesker. Nej det er ikke seksuelt, det er udelukkende mentalt. Vi peger stadig fingre af hinanden. Vi er blevet bombet tilbage til en tid hvor man kunne se ulighederne blandt mennesker. Er vi blevet hovne? Er det fordi vi har adgang til så mange medier idag at vi kan skjule os bag en skærm? Når vi så møder menneskene mener vi at kende dem og dermed tror vi at alt kan siges.
Dette var bare nogle små tanker om mennesket. Det er ikke nogen hensigt at ramme nogen nulevende personer.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails