Tuesday, April 27, 2010

Hårelastik

Bruger jeg ikke da jeg ikke har langt hår men det ved jeg der er andre der har. Jeg fik lavet disse i går aftes en hurtig hæklet pyntedims.
Mens jeg sidder og skriver fyldes hele huset af Italiensk opera. Når man ikke kan være i Italien så må man jo gøre noget for at få en sydlig stemning.



Du skal bruge en elastik, hæklenål som passer til det garn du vælger.
Du gør følgende:
1. omgang.
Slå en luft maske op og lav stangmasker hele vejen rundt om elastikken. Saml med en kædemaske.
2. omgang.
Hækl 3 stangmasker i hver maske fra foregående omgang. Dette gøres hele omgangen. Saml med en kædemaske.
3. omgang.
Lav 3 luftmaske spring en maske over og hækle 1 stangmaske. Gentag hele omgangen. Saml med en kædemaske.
Hæft enderne.

Du kan bruge opskriften som du har lyst til bare du nævner hvor du har ideen fra.

2 comments:

Madame said...

Dine hårelastikker er virkelig søde - og det lyder hyggeligt med din italienske stemning i højtalerne!

Denblyviol said...

Tak fo dine søde ord Madame.
Det er en god måde at få dækket sine længsler at høre italiensk opera.
Ha en rigtig god onsdag.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails