Friday, May 29, 2009

Morgenfruer i børnehøjde/A dress for the smallest

Som altid er min lille hjælper hurtig. Jeg burde ikke kalde hende min lille hjælper da det faktisk er en ganske stor hjælp og mange store bidrag hun yder.
Jeg har i et stykke tid haft en ide om at lave/strikke en kjole til de helt mindste. Det er så blevet denne grundopskrift på en kjole til størrelse 0-3 måneder, 3-6 måneder og 1 år. Hvis man ønsker kan man strikke lange ærmer, i opskriften er nævdnt hvordan du fortsætter med lange ærmer. Garnet jeg har valgt er selvfølgelig dette lækre merino garn Genziana som kan vaskes i vaskemaskine. Til den største størrelse er der kun brugt 150g garn (3 nøgler, der strikkes på pind 3.
Jeg har desværre ikke haft tid til at lave opskriften færdig men det kommer efter Pinse. "Morgenfrue i børnehøjde" vil blive solgt som strikkekit.


Kjolen kan bruges udenpå en bluse og leggings, lidt smart


Mønster detaljen forneden på kjolen


Detalje fra ryggen hvor lukning kan ses.

As allways my little helper do not call her that it is not nice to her because she do a lot of work without any comment.
I have made a dress for the small ones 0-3 month, 3-6 month and 1 year. The yarn I choose were Genziana of course. I have used 150g (3 skeins) for the 1 year. Knitted at needle 2½ US size. I am not finished with the pattern but next week.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails