Sunday, June 08, 2008

Flere feriebilleder/More holiday photos.

For the those who can not read danish. It have taken me long time to write and redirect the photos so the photos have to speak the language by itself.

Jeg har ikke haft tid til også at linke til alle de steder jeg har været, da det er tidskrævende for mig at skrive og redigere alle billederne.
Som jeg har skrevet på et tidligere tidspunkt skulle jeg en dag til Rimini til et 3 timers møde.
Vi besluttede ikke at tage nogen overnatning i Rimini men kørte istedet frem og tilbage samme dag. Hvilket betød at vi skulle køre hjemmefra før kl 6.00. Turen ville hver vej tage ca. 6 timer, men vi blev enige om det ikke betød så meget - hvis resultaterne bare var gode.
Vi kom afsted ca som planlagt og var i Rimini ca. kl. 12.00. Kørte retur kl. 15.00 med mange gode indtryk i tasken.
På udturen kørte vi ad de store veje og over Bologna. På hjemturen kørte mod vest i Forli mod Firenze.
Denne vej førte os over bjergkæden Emiliano og igennem passet Passa di Muraliano.Her gjorde vi holdt, fik lidt at spise og nød udsigten inden vi kørte videre.
Det var der også andre der gjorde.
Inden vi nåede passet kørte vi langs med en nationalpark med nyudsprugne bøgetrær.Jeg fik desværre ikke holdt ind til siden for at tage billeder, men jeg fik da taget billedet af en skovjordbærplante.
Her ser vi mod øst tilbage mod passet som vi kørte igennem. Det er det meget lyse til venstre i billedet som er passet.
Den dag kom vi sent hjem og godt trætte.
Næste dag kørte vi mod Suvereto. Her var der udstilling af gamle biler. Det er et af de kendte mærker men om det er Alfa Romeo eller en anden er jeg i tvivl om. Det var alle samme fabrikat.
Prøv selv at kigge.
Bil 1Bil 2Bil 3

Bil 4
Vi var der ikke fra begyndelsen. Da vi tidligere på dagen var kørt ud til et sted hvor man kunne komme på bondegårdsferie.
Her et par hunde som gik sammen med frilandsgrise. Det skal lige nævnes at Italienere interesserer sig meget for dyrevelfærd og økologi.
I baggrunden kan lige anes nogle frilandsgrise i mellem de to huse.
Ikke langt fra dette sted stod denne smukke nyudsprungne gamle eg.
Og jeg tror I kender denne lille blomst som man kan købe i en noget større udgave hos de danske blomsterhandlere - mini alpeviol (tror jeg den hedder).Da vi kørte derfra så vi disse cypresserDisse Italienske køerDenne forhave kunne jeg da godt tænke mig. Kun oliventrær og på terasser
Eller hvad med en vinmark som denne
eller en vinmark som denne.
Hvis man har lyst til at købe frisk frugt, vin eller olier så kan man holde ind ved sådan et skilt.
Her er Campiglia Marittima sydfra, byen er bygget på tre høje. Øverst i billedet er en pæn stor bygning med udhæng (her boede jeg) og bagved er den gamle borgruin.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails