Tuesday, October 05, 2010

Wellness

Det er spændende og anderledes at give sig selv tid til et weekendophold på et Wellness hotel. Vejlefjord kur og behandlingscenter hed stedet hvor jeg har været i den forgangne weekend.
Der er noget Victoriansk byggeskik over selve bygningen. Se selv.

Stedet har været et tidligere sanatorium for tuberkulosepatienter. I dag fungerer det som et almindeligt hotel. I nogle fløje/bygninger lidt afsides fra hovedbygningen er et behandlingscenter for sen hjerneskadede.

I 2005 blev det sidste nye bygget til således at man kan købe sig til et ophold for en dag eller weekend. Det er termiske bade og jeg forstiller mig at det må have været sådan i Hadrians have øst for Rom udenfor Tivoli.


Her et billede fotograferet fra min altan overmod de termiske bade. Man kan se den udendørs jacusi.
Jeg kom lige nu til at tænke på fjernsynsprogrammerne om badehoteller i DK med Anders Agger. Det må have været en slags wellness ophold dengang på badehotellerne.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails