Monday, October 03, 2016

Spinde weekend

som nogen af Jer ved er jeg kommet igang med at spinde igen.
Jeg har holdt en pause på ca. 20 år hvor jeg ikke har spundet. Hver gang jeg har set noget håndspundet garn har jeg savnet det at spinde.

Nu har jeg for første gang deltaget i den danske Spindeforenings weekend. Jeg har været afsted den forgange weekend. Det var vældig hyggeligt og godt planlagt.
Jeg havde givet mig selv 3 udfordringer.

1. at spinde hundeuld til Art-yarn
2. at spinde noget merino til Art-yarn
3. at spinde så tyndt som muligt.

Jeg fik disse 3 udfordringer færdige i løbet af weekenden.
Nedenfor kan du se mine resultater.
Hundeuld fra samojede til artyarn
Hundeuld spundet til artyarn

Striber merino til artyarn farve 07
Merino til artyarn

Supertyndt håndspundet garn af spacefiber
Spinde så tyndt som muligt

Jeg fik en 4. udfordring i weekenden. Alle deltagere var med i en fiberleg hvor vi skulle skulle medbringe 50g fiber. Vi skulle på skift lægge vores fibre i et rundt tårn. Ved mit bord var vi 6 deltagere. Tårnet blev delt i 6 stk. Vi skulle efterfølgende  tvinde dette sammen med en ensfarvet. I kan se mit resultat nedenfor. Igen et artyarn.
Fiberleg af forskellige fibre





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails