Thursday, June 22, 2017

Rosenhave

For mange år siden anlagde vi en rosen have for enden af vores stuehus. Mange har gennem tid beundret den og taget billeder af den når den står i fuld flor. Lige nu er der mange smukke roser at kigge på også i vores have. Vi har kun røde roser og nogle er gamle historiske roser andre er mere nutidige.
I går var vejret solrigt og smukt og roserne duftede en fin og livlig duft.




Jeg har i nogle år gjort tilløb til at bruge rosenblade men er kommet fra det hvert år.
I går var dagen hvor rosen buskene blev plyndret. Kom i tanke om at man kan ecoprinte med roser men det var ikke i mine tanker.
I stedet blev der produceret rosenvand. 3 hold roser men samme vand, således blev det en dyb rød farve på rosen vandet.
Her er noget hældt i et glas og til forveksling kan det ligne hindbærsaft.
Lige nu vil jeg gerne kunne opbevare det i længere tid men er i tvivl om hvilket konserveringsmiddel jeg skal bruge. Det er på flaske i køleskabet indtil jeg finder en løsning.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails