Sunday, July 09, 2006

Roser i fuldt flor.

Nu er jeg hjemme igen efter ferie. Det er nu altid rart at få lidt ferie.
Inden jeg tog afsted var mine pæoner begyndt at blomstre, det var lidt træls, for kunne de så nå at afblomstre uden jeg fik fornøjelsen af dem. Man kan ikke få alle fornøjelser, til alt held for mig - var disse smukke blomster ikke færdige da jeg kom hjem, så det blev lige til nogle nærbilleder.
De er så smukke at man ikke kan få nok billeder af denne smukke blomst. Man kan blive ved i det uendelige med at studere denne blomst. Selv den samme sort kan være så varieret i sit udtryk.
Jeg synes det er utroligt den kan klare dette vestjyske vejr og denne rene sandjord som den faktisk lever i.
Det er jo så lidt heldigt jeg har en stol stående ude i dette farverige blomster flor. Her nyder jeg min morgen/aftenkaffe når mulighederne byder sig og vejret er til det.
Næsten alle mine roser blomstrer - ja de nye, som jeg har plantet i år er groet godt og nogle af dem blomstrer.
Roserne som er espalieret er min meget smukke rose flammentanz, de dufter desværre ikke men blomstrer til gengæld velvilligt. I forgrunden er mine Rose de Rescht og nogle af min pæoner.
Den lyse sarte rose i midten er min Quatre de Saison, som dufter og blomstrer helt frem til frosten sætter ind.

Det er blevet til lidt strik. Her vil komme nogle billeder senere.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails