Friday, April 16, 2010

Strikkeprøver

I mine unge dage var det aldrig nødvendigt at lave strikkeprøver da min strikkefasthed altid passede med opskriften. Det kan være du opfatter det som arrogant men sådan var det nu altså bare og derfor har jeg altid haft den holdning at det var unødvendigt at lave en sådan prøve. Nu hvor jeg er blevet en lille smule ældre hi hi hi hi er jeg begyndt at strikke strammere så min holdning/opfattelse har jeg måtte ændre og jeg er glad ved hver en strikkeprøve jeg laver idag. Det kan kun varmt anbefales at strikke en prøve med det garn man nu har tænkt sig at arbejde med.
For nogen tid siden strikkede min hjælper og jeg den samme hue, det samme garn og med de samme pinde. To forskellige størrelser i huer var resultatet. Se selv.



Hvordan har du det med strikkeprøver?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails