Tuesday, May 05, 2015

Får, ulve og hunde

I Europa er der en stigende bestand af ulve. Jeg ser det ikke som noget problem men det er der mange andre der gør. 
Selvfølgelig skal der overordnet findes en løsning så der er plads til mennesker og dyr.
På mine rejser til Italien har jeg i flere år set en speciel hunderace uden helt at være klar over hvilken gavn og nytte denne hund har. Racen hedder Maremma og er fremavlet i Toscana. Hunden lever sammen med fårene og beskytter mod ulve og bjørne. Du kan læse mere om denne race ved at google Maremma.
Denne race er allerede kommet til Danmark hos flere fåravlere bla nogle i Sønderjylland.
Det synes jeg er en god løsning for alle fåravlere/kvægavlere
Jeg har lånt nedenstående billede.
Maremma sheepdog


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails