Tuesday, June 30, 2015

Hæklede Babydukker

Kan der være noget mere hyggeligt at hækle eller strikke sammen med sin datter eller barnebarn. Det er jo noget jeg har til gode da jeg ingen børnebørn har ej heller en datter.
Alle kan være med til at hækle ligeså snart man har kontrol over pincetgrebet altså kan holde på en blyant eller hæklenål.
Kender du oplevelsen af at have en dukke for dig selv og som du delvist har været med til at lave? Kan du huske hvor mange timer du brugte på at lege med dukker? Jeg kan huske intensiteten. Jeg har aldrig haft en hæklet dukke kunne da godt have ønsket at have haft.
Jeg har fået hæklet denne drengedukke fra bogen, jeg har ikke selv haft tiden til at hækle. Til hele dukken er brugt 50 g bomuld. Du kan bruge enten Cheope eller Adina.



I dag kan man anskaffe et utal af hæklebøger flere af dem er gode.
Det er vildt populært at hækle babydukker efter bogen "Hæklede Babydukker". Første sending af bøger er udsolgt og nye er på vej.

2 comments:

Lydert said...

Den er rigtig fin den lille dukke.
Mit barnebarn er så småt begyndt at interessere sig for mit håndarbejde; jeg holder dog ikke på min hæklenål som på en blyant, og strikketøjet er en udfordring, da hun er venstrehåndet

Denblyviol said...

Det lyder rigtigt dejligt når de unge mennesker viser interesse for andres håndarbejde.
Der er ingen rigtig eller forkert måde at holde på en hæklenål. Vi arbejder alle forskelligt.
Er der ikke nogle videos på Youtube til venstrehåndede?
Held og lykke med strikke/hæklehyggen med dit barnebarn!
Varme klem, Irene!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails