Wednesday, December 13, 2006

14. december spørsmål og svar.

Hvis du vil have den ulejlighed at maile din adresse til mig (hvis du hører blandt dem der har vundet), det vil spare mig nogen tid. Email adresse = ireneb@mail.dk

Nu tror jeg de fleste kender mig rigtigt godt. Derfor fortæl mig hvordan min juledekoration ser ud. Du får ingen valgmuligheder. Kan du lave den rigtige kombination af pynt og lys og fad eller hvad jeg nu kan finde på, vil du modtage dette.

Det er et gammelt mønster fra Strik med Nordiske Traditioner som jeg har omsat til dobbeltstrik. Nogen gange må man overvinde sin kedsomhed ved gentagelser ved at strikke den samme ting i flere forskellige farver. Jeg kunne aldrig finde på at strikke den samme hue i de samme farver 2 gange. Altså jeg har strikket denne hue med dette mønster (som på billedet, men i andre farver) ialt 26 stk. Når jeg ikke har overladt det til min lille hjælper er det fordi hun ikke havde prøvet dobbelt strik og ikke turde begive sig ud i det. Altså idag ingen gevinst.

6 comments:

Anonymous said...

Hej Irene
Jeg vil tro, at du har lavet en grankrans og den er placeret på et rustik fad. Den er pyntet med materiale fra din have, måske roser fra din rosenhave og kogler fra grantræet. Lysene er hvide og som bånd har du brugt bast.
Kh. Bebiane

Pia said...

Jeg tror du har taget en kurv og plantet en blomst eller måske juletulipaner i, evt. med efeu og et kræmmerhus til fyrfadslys. Og bånd....ingen eller et rødt julebånd

Knus Pia C
strikkepia@gmail.com

Karin MALLE Jegsen Petersen said...

jeg tror du har lavet en af de mere traditionelle dekorationer.....et stk. træ....stub eller flat afskåret, en klump ler, et langtidsbrændende stearinlys, gran grene, let kogler og andet godt fra skovbunden.....måske endda med lidt guldspray på.

malle

Anonymous said...

Måske ser den sådanne ud;

En flettet kurv med mos, kogler og måske lidt kristtjørn ingen gran, og så et stort bloklys.

Erna - Lgk.

Nina F said...

Mit bud er, at du har lavet den i en flad kurv, pyntet den med lidt gran, men også noget andet grønt bla. noget med nogle røde bær på, desuden er den pyntet med ting du har fundet i naturen, med en sløjfe og måske en lille nisse, desuden er der et lys af ren stearin i den.

Christa said...

Hejsa!
Mon dog ikke, du har valgt at lave dekoratinen på et tinfad. Som dekoration har du et rustik og stort rødt lys, gran, noget tørret fra haven og lidt filtede ting som kan være et par nisser eller blomster. :-))
Knus Christa

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails