Thursday, December 14, 2006

Prøveklude/vaskeklude.

Jeg er med i en gruppe på nettet der kalder sig webstrik. For tiden er der en vældig debat omkring det at strikke vaskeklude.
For nogen tid siden meldte jeg mig til en amerikansk gruppe hvor fokus er på vaskeklude men lur mig der er en mening med det de gør. Jeg synes det er en rigtig god ide hvis man vil lære lidt mere om strikning fordi 2 gange om måneden får man ca 7 - 10 pinde man skal strikke og man må ikke spørge ind til mønsteret men al hjælp om teknikkerne kan hentes hvis der er behov. Det helt elementære vil de fleste strikkere få gennemgået. Forøvrigt ser jeg nogle andre anvendelses muligheder for disse firkanter end bare en vaskeklud. Det vil jeg vende tilbage til. Men først et par billeder.
November vaskekludene.

Her er en kalkun. Den er godt nok svær at få øje på.


Her er en julestjerne. Farven på foto er ret dårligt men mønsteret er smukt og enkelt.

December den første vaskeklud.



En rigtig gyngehest som på oldemors tid var en dejlig julegave.

På lørdag starter den anden vaskeklud for december.

Disse vaskeklude er alle strikket i dette garn.

1 comment:

Pia said...

Det var da sjovt, Irene, jeg har lige meldt mig til den samme KAL og har lige strikket min første vaskeklud overhovedet, se på min blog: http://piatoft.blogspot.com
KH PiaT

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails