Friday, December 15, 2006

16. december spørgsmål og svar.

Jeg bor på en gammel typisk vestjysk 4-længet gård fra 1877.
Hvilke dyr har jeg og hvor mange af hver. Det er både dem man kan klappe og dem man ikke kan klappe. Heste, køer, grise, får, ænder. gæs, høns, duer, fisk, fugle, katte eller hunde. Den der kommer tættest på vil modtage dette.

Da jeg startede med at strikke disse vaskeklude var det egentlig min ide at lægge dem ved et stykke matchende sæbe og bruge dem som værtindegaver eller som gave til mine gæster. Lidt ligesom denne kvinde vil gøre. Som tiden er gået fik jeg ideen med at udvide det til også at omhandle gæstehåndklæder. Så jeg vil strikke vaskeklude og gæstehåndklæder.

10 comments:

Anonymous said...

3 heste, 10 får, 8 ænder,6 gæs, 12 duer, 4 katte, 10 fisk og 2 hunde.Men så er der også nok at passe :)

Pia said...

Jeg tror du har 2 katte, 1 hund, 15 får, 5 ænder, 12 høns, og 2 heste

Knus Pia C

Fríða said...

2 heste, 20 får, 10 gæs, 3 katte og 1 hund. du har da nok at lave Irene, med en butik og dit strik oveni alt det!
hilsen fra Island
Frida

Sus said...

Hej Irene
Jeg gætter på 10 køer, en kat, 4 får, noget med vinger, tja nej jeg holder her,
God lørdag
Sus

Annette said...

Du har 12 får, 4 gæs, 10 høns fugle, 2 katte og en hund...

Anonymous said...

Jeg vil tro at du har flg.:
9 køer - 2 kvier (det er ikke makle kvæg - men kødkvæg), 4 får og 1 kat inde og 1-2 katte der fanger mus i laden.

Erna - Lgk.

Rikke said...

Heste, køer, grise, gæs og fugle har du ingen af. Får er du selvfølgelig nødt til at have, så dem har du 30 af.
Så har du 4 katte i laden og en enkelt hund. Høns har du 15 af. Duer måske et par stykker.
Fisk... jo, der kunne da godt være et akvarium... så 20 fisk.

Pia said...

Hmmm, lad mig nu se: 4 får, 2 hunde, 5 katte samt 15 høns og 2 ænder.
KH PiaT

Christa said...

Pyhhhh - det er een af de rigtig svære ;-)
Hjammen altså - du har 11 køer, 2 grise, ca.2 katte, 8 fisk og nogle frie fugle, som hører til stedet :-))
Knus Christa

Anonymous said...

tror bestemt du har 1 hest, 25 får, 6 katte, 1 hund, 30 køer og 50 grise. God dag herfra. Tina H

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails